Karmaphala
lan Purnabhawa
Sukseme antuk galah sane kepice ring
titian, riantuk titian jagi ngaturang darma wacana indik pejalan idup tiyange.
Sedurung titian ngawitin matur-atur puniki, ngiring iraga jak mekejang
ngaturang pangayun bagia ring Sang Hyang Widhi Wasa krana irage sampun temuanga
driki,lan sampun seger.
Sadurung tiang
ngelantur tyang pacan ngaturang pangastungkara.
OM SWASTIASTU
Iraga lan
makejang sane idup ring bumi perthiwi punika patut nawang apa sane maadan
karmaphala. Karmaphala punika wantah hasil perbuatan sane lakar katerima iraga
yening sampun mabuat. Yening iraga mabuat sane becik, becik mangkin karmaphala
sane kapoleh. Laksana hukum karmaphala punika pasti, apa sane kabuat nika sane
katerima.
Karmaphala
kabagi antuk tiga, inggih punika:
1.
Sancita karmaphala: hasil perbuatan
sane rihin tan telah, asapunika katerima ring kahidupan puniki.
2.
Prarabhda karmaphala: perbuatan ring
kahidupan niki, katerima ring niki malih.
3.
Kryamana karmaphala: perbuatan sane
ring kahidupan niki, katerima di kahidupan malih.
Duaning asapunika, agama mangajahin
uripe antuk mabuat sane manekain pahala tan dosa. Pahala punika sane lakar
nentuin manusa punika antuk suarga miwah neraka. Sorga puniki katempatin ring
atma sane becik, yening neraka nika katempatin antuk atma sane tan becik.
Sambungang antuk ring ajeng, wenten
sloka ring Sarasamuscaya 21 sane mamunyi:
‘Kunang ikang wwang gumawayikang
cubhakarma, janmanyan sangke ring swarga delaha, litu hayu maguna, sujanma,
sugih, mawirya, phalaning cubhakarma wasana tinemunya’.
Artine:
Ada manusa sane mabuat becik,
lahirne ring sorga wantah lakar dadi manusa sane rupawan, gunawan, muliawan,
hartawan, lan kuasa pahala ring perbuatan becik sane kapolihanga.
Maka, iraga patut bersyukur
kalahiran dadi manusa krana wantah tuah dadi manusa sane nyidang maninggalin
iraga ring sengsara. Manusa sane polih bagia lestari tuah manusa sane atmane
nyidang antuk moksa, ngalepasin uripne. Moksa nika tetujon akhir ring hidup,
atma manyatu ring paramaatma, sat cit ananda.bagia sane lestari punika madan
sukha tan pawali dukha.
Atma punika nyidang kalahiran dadi
manusa yening tri gunane punika, sattwan rajas lan tamasne punika seimbang.
Kalahiran kembali punika madan punarbhawa. Wenten sloka sane kaambil ring
sarasamuscaya 4 sane mamunyi:
‘apan iking wwang uttama juga ya
nimittaning mangkana wenang ya tumulung awaknya saking sengsara, makasadhanang
cubhakarma hinganing kotamaning dadi wwang ika’
Artine:
Dadi manusa punika miwah sane
uttama, krana manusa sane nyidang nulungin atma nika uling sangsara, hidup seda
ring margi mabuat becik, asapunika kauntungan kalahiran dadi manusa.
Wantah punika, sapatutne iraga ling
jani mabuat sane becik, tan dadi mabuat sane adharma, iraga patut menyunjung
darma punika wantah sane nentuin urip iraga benjang.
Sane sampun
prasida mirangan darma wacana titiang
puniki. Dumugi IdaSang Hyang
Widhi Wasa setata ngicenin iraga sareng sami kerahayuan. Asapunika pamuput
aturang titiang. Nenten lali titiang ngaturang suksemaning manah. Sahangaturang paramasanti. “Om Shanti shanti shanti Om.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar